هیولای فراموش شده THE BMW NAZCA M12 (1991)
نمایشگاه ژنو در سال 1991 میزبان خودرویی بسیار خاص از ب.ام.و بود. این خودروی سوپر اسپرت از کمپانی ب.ام.و توسط فابریزیو جیگیارو طراحی شد. فابریزیو 26 ساله اولین طراحی خودش را به پدرش یعنی جناب جورجتو جیگیارو بزرگ موسس کمپانی ایتال دیزاین تقدیم کرد.
این خودرو با نام BMW NAZCA M12 معرفی و در نمایشگاه ژنو سال 1991 ستاره آن نمایشگاه بود. همانطور که از نام آن مشخص بود. قوای محرکه برای این طراحی زیبا یک انجین 12 سیلندر به حجم 5 لیتر و قدرت 300 اسب بخار که سابق بر این بر روی BMW 750 و BMW 850 نیز امتحان خود را پس داده بود انتخاب و زیر بدنه فیبر کربنی نازکا قرار داده شد. استفاده از فیبر کربن برای این خودرو موجب شد تا وزن خودرو از 1.1 تن تجاوز نکند و بتواند با انجین V12 خود مانند گلوله ای بر روی پیست ها باشد و عنوان سریعترین خودرو ب.ام.و را یدک کشد.
حتی بدون مشخصات فنی نیز این خودرو با المانهای خاصی همچون دربهای گالوینگ و سقف شیشه ای خاص با ایجاد دید پانوراما برای سرنشینان و نیز اتاق کشیده با طول 4.37 متر و نزدیک به 2 متر عرض و ارتفاع 1.10 از زمین و خطوط صاف بدنه مشابه خودروهای فرمول 1 بسیار یونیک و خارق العاده بود.
نمونه اولیه رونمایی شده از آن در نمایشگاه ژنو تحسین همگان خصوصا خبرنگاران خودرویی را به دنبال داشت. با تولید نمونه بعدی و معرفی آن در نمایشگاه توکیو در سال 1992 با نام BMW Nazca C2 و همچنین نمونه اسپایدر آن در سال 1993 همگان منتظر رونمایی از این خودرو به عنوان جانشین BMW M1 افسانه ای بودند. اما افسوس که این هیولاها در همان حد نمونه پروتوتایپ باقی ماندند. و هرگز به تولید انبوه نرسیدند.