قرار نهایی

اسفند ماه نود و نه،به مالک مجددا زنگ زدم و گفتم خریدارم، گفت آقا ماشین که دقیقا تو همون وضعی هست که دو سال پیش دیدی! ولی قیمت رو طوری بگو که من نه نگم!
من هم گفتم باشه و عید میام که باهاتون صحبت کنم. آخر سال،اوج شلوغی کاری، کرونا، پشمک(جوجه مرغ ابریشمی مون) همه و همه باعث شدن منصرف بشم ولی ساعت هفت صبح بیست و شش اسفند ماه 1399 تصمیم گرفتم برم و کلک این قضیه رو بعد از 10 سال بکنم!
کار رو غیر قانونی شروع کردم و پشمک رو وارد قطار کردیم 😅 خوشبختانه تاخیر در کار نبود و صبح بیست و هفت اسفند گوشی مالک زنگ خورد و صدای من رو شنید و گفت بیا همون محل قبلی! ماشین رو بعد از دو سال دیدم! دوباره حالم خراب شد که چرا این ماشین من نیست! ماشین هم تا من رو دید قطعا همینو تو دلش گفت! بعد از ده سال و این همه ماجرا که تو دو قسمت قبلی گفتم بالاخره سر قیمت توافق کردیم و ماشین رو خریدم!
ماشین از لحاظ فنی در شرایط اسفناک بود!
واتر پمپ آب میداد، هیدرولیک صدا میداد
سیستم صوتی خودرو رو دزدیده بودن!
از شش سیلندر فقط چهار سیلندر کار میکرد
کاربرات های ماشین تنظیم نبود و …
اگزوز پاره بود!، پلوس عقب پاره بود.

آغاز راه

بیست و هشت اسفند ماه، تماس گرفتم با جناب سجادی عزیز از بهترین مکانیک های ب ام و. ایشون مثل همیشه قبول زحمت کردن و واتر پمپ ماشین تعمیر شد و کلی از ایرادات خودرو رفع گردید. شمع های ماشین هم به دلم نبود و خودم عوضشون کردم،خیلی مایل بودم با ماشین بزنم به جاده ولی وقتشو نداشتم و خودم راهی تهران شده و ماشینو تو پارکینگ دوستم ایمان پارک کردم. (با تشکر از ایمان جهت کمک و ارسال ماشین)
تا سیزده فروردین خودروبر پیدا نشد که نشد! چهاردهم خودروبر پیدا شد و ظهر پانزده فروردین ماه ماشین رسید به تهران و من هم بلافاصله رفتم وقت برای تعویض پلاک بگیرم که دقیقا شانزده فروردین مراکز تعویض پلاک به خاطر کرونا تعطیل شد! (دوازده ساعت وقت کم آوردم)
متاسفانه یک ماه مراکز تعویض پلاک به خاطر ویروس کرونا بسته بودن و بعد، معاینه فنی ماشین هم تموم شد و مجبور شدم به مرکز معاینه فنی جهت اخذ معاینه مراجعه کنم. که خوشبختانه ماشین بدون اذیت معاینه فنی گرفت. فردای معاینه فنی،درست در اولین روز کاری مراکز تعویض پلاک بعد از یک ماه، من موفق شدم وقت بگیرم و ماشین رو تعویض پلاک کردم. پس از اینکه سند رو هم به نام کردم وقت شروع رسیده بود. شروع یک کار سخت!
در اولین مرحله داشبورد ماشین رو به یاد قدیم خودم باز کردم و جهت تعمیر ارسال شد. همچنین فرمان خودرو هم جهت بهسازی ارسال شد و کل متعلقات جلو کابین باز شد! در مرحله بعدی رودری ها و متعلقات اونها هم باز شد و ماشین راهی پروسه پر استرس صافکاری گردید!

دیدگاهتان را بنویسید