تولدی دوباره در دینگولفینگ: ب.ام.و 1600 جی تی کانورتیبل
به سرپرستی اساتید بخش کلاسیک کارخانه ب.ام.و در دینگولفینگ کارآموزان کارخانه ب.ام.و در ایالت باواریا توانستند با بازسازی مدلی بسیار ویژه آن را تحویل بخش خودروهای کلاسیک ب.ام.و نمایند. این خودروی 4 نفره نقره ای رنگ نماینده دوره ای از تاریخ کمپانی ب.ام.و است که در آن دوران کمپانی ب.ام.و توانست خود را از یک شرکت نوپا به کمپانی بزرگ و تولید انبوه مدلهای با کیفیت برساند.
این خودرو بسیار منحصر به فرد تنها خودرو باقی مانده از بین دو نمونه ای است که در سال 1967 توسط طراح ایتالیایی جناب Pietro Frua و در خط تولید دینگولفینگ ب.ام.و به تولید رسید. یکی از این دو خودرو در تست های جاده ای دچار سانحه شده و کاملا از بین رفت. اما خودروی دوم سرنوشتی دیگر داشت. و به آقای Herbert Quandt که در آن دوران سهامدار عمده کمپانی ب.ام.و بود واگذار گردید. و تا سالیان زیاد در آن خانواده باقی ماند. سپس بین چندین مالک خصوصی دست به دست شد تا سرانجام یک فشن مدل ساکن مونیخ که عاشق خودروهای روباز بود و از جریان باد در بین موهای خود در حال حرکت خودرو لذت می برد توانست، این خودروی ارزشمند را از یک تاجر اهل شهر فورت خریداری نماید. به این ترتیب خانه جدید 1600GT به مونیخ، مهد مهندسی آلمان انتقال پیدا کرد.
کارهای اصلی مرمت و بازسازی این جواهر ارزشمند در مونیخ آغاز گردید. تا اطمینان حاصل شود که این خودرو برای نسل های بعد نیز محفوظ بماند.
هنگامی که متخصصان بخش کلاسیک ب.ام.و از سرنوشت این خودرو مطلع شدند، توانستند با مالک بر سر خرید آن به توافق رسیده و مقدمات انتقال آن را به محل تولد آن یعنی کارخانه دینگولفینگ فراهم آورند. مرمت در کارخانه Dingolfing به پروژه ای تبدیل شد که بخشی از آموزش کارآموزانی بود که مشتاق تبدیل شدن به متخصص بدنه و مکانیک ساخت وسایل نقلیه بودند.
بخش کلاسیک ب.ام.و با تمام توان از این پروژه حمایت کرد. و علاوه بر تامین قطعات مورد نیاز، آن دست قطعاتی که وجود نداشت را به صورت انحصاری تولید مجدد نمود.
تولد دوباره BMW 1600 GT کانورتیبل در Dingolfing خاطرات یک دوران ویژه و هیجان انگیز در تاریخ BMW را زنده کرد. در سال تولد این خودرو، ب.ام.و توانسته بود کمپانی خودروسازی Glas که در آن دوران توانسته بود مدل های پر فروشی همچون Glas 1300 GT و Goggomobil را به تولید برساند به مالکیت خود در آورد. که این مالکیت موجب تولد مدل محبوب BMW 1600 TI گردید.
ایده ساخت مدل کانورتیبل برای نمونه دو در برای بازار آمریکا توسط مکس هافمن پیشنهاد شد. که استارت ساخت آن در اکتبر 1976 بر اساس مدل دو درب با موتوری 2 لیتری و در کارخانه دینگولفینگ توسط Frua زده شد. و چندی بعد در 16 نوامبر پس از تکمیل وارد لیست محصولات تولید شده ب.ام.و قرار گرفت. با این حال ، برنامه های تولید و صادرات به ایالات متحده هرگز به نتیجه نرسید.